[O1] Pobór prądu na postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiekg30
    Classic
    • 2012
    • 12

    [O1] Pobór prądu na postoju

    Phi, też mi coś - drobne pół miliona...

    W zeszłym tygodniu jeździłem 4 x droższym autem

    17,7 długość całkowita
    Napęd 10x8
    masa 48900kg
    Moc 620KM

    Cena netto 389.000 euro netto

    czyli pompa do betonu CIFA w pełnej okazałości
  • ulysse
    Rider
    • 2010
    • 496

    #2
    [O1] Pobór prądu na postoju

    Witam

    Po kilkudniowym postoju na dworze Octavka nie chciała się nawet otworzyć... co jest opisane w tym temacie : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#690535

    Teraz problemem jest pobór prądu... który wynosi 0.4A i z tego co wyczytałem jest on o wiele za duży.

    A więc tak na początek pacjent :

    Jak z opisu i dodatkowe informacje ( Ambiente , 4x elektryczne szyby, centralny ori, climatronik) rocznik 2001

    Podczas sprawdzania poboru zostały wyeliminowane rozrusznik jak i alternator.
    Prąd ładowania jest w przedziale 14,2 - 14,5 czyli w normie.
    Akumulator jest NOWY ZAP Piastów 74 Ah

    Pierwszy od lewej kabel.... po jego odłączeniu pobór spada do 0...


    Po nitce do kłębka doszedłem, że kabel ten znajduje swoje ujście przy przekaźnikach...


    I po jego odłączeniu :


    Pobór spada do 0

    Sprawdziłem WSZYSTKIE bezpieczniki i przekaźniki..... ich wyjęcie nie powoduje spadku poboru prądu. Dla pewności czynność tą powtórzyłem dwa razy.

    Oczywiście radio odłączone. Do tego sprawdziłem czy nie ma zwarcia w przyciskach na konsoli środkowej ponieważ ktoś z forum pisał, że one pobierały mu prąd. Tutaj też bez zmian.


    Postanowiłem odłączać kostki od drzwi... i oto co ujrzałem :

    Odłączone WSZYSTKIE drzwi :

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    Podłączone drzwi kierowcy :

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    Podłączony przód kierowca i pasażer:

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    Podłączony przód + prawy tył

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    Czyli :
    Odłączone WSZYSTKIE drzwi : 0,02 A
    Podłączone drzwi kierowcy : 0,21 A
    Podłączony przód kierowca i pasażer: 0,29-0,30 A
    Podłączony przód + prawy tył : 0,4 A


    Lewego tyłu niestety nie mogłem podłączyć ponieważ podjechałem samochodem za blisko ściany, a kostki rozłączałem na dworze. Ale chyba wystarczą te drzwi.

    W drzwiach kierowcy wymieniłem mikrostyk który działa ponieważ lampka w drzwiach zapala się przy otwieraniu i gaśnie przy zamykaniu. W drzwiach pasażera na 100% jest walnięty mikrostyk ponieważ cały czas świeci się lampka w drzwiach ( jutro z rana wymienię).

    W drzwiach kierowcy wtyczka ( ta przy silniczku od szyb) nie jest zaśniedziała ani nie ma wypalonych styków dla pewności potraktowałem ją preparatem do styków.

    I teraz moje pytanie :

    Gdzie tkwi problem ? Czy zepsuty mikrostyk w jednych drzwiach może powodować pobór prądu w innych ?

    I czy jest możliwe, że przy odłączonym module komfortu (odpięte obie wtyczki) :



    mają prawo działać elektryczne szyby kiedy przytrzymuję kluczyk w zamku ? Ponieważ u mnie działają. A kiedy próbuję podnieść je czy opuścić za pomocą przycisku na drzwiach nie reagują.

    Podczas tych całych poszukiwań nieustannego podłączania i odłączanie przestał mi działać zamek w tylnej klapie... i podejrzewam mikrostyk ponieważ nie świeci się oświetlenie bagażnika. W tylnej klapie mikrostyk znajduje się również w zamku ?


    Przepraszam za tak długie wypracowanie ale musiałem opisać wszystko ponieważ brakuje mi już pomysłów co jest nie tak....

    Pozdrawiam Łukasz

    Komentarz

    • brzozka855
      Classic
      • 2010
      • 26

      #3
      czesc ja mam taką samom sytuacje identycznie tez szukałem tak samo jak ty ktos powiedział mi że to jakiś układ w drzwiach mam dobrego elektronika musze zaprowadzić zycze powodzenia

      Komentarz

      • ulysse
        Rider
        • 2010
        • 496

        #4
        Problem rozwiązany !

        Sprawcą całego zamieszania okazały się sławne już mikrostyki i poprzecierane kable w łączeniu drzwi z karoserią. W drzwiach pasażera był walnięty na amen mikrostyk a w tylnych prawych od czasu do czasu się zawieszał także i jego wymieniłem.

        W przypadku wymiany służę pomocą bo doszedłem niemal do perfekcji

        Co do bagażnika winne okazały się kostki w lewym schowku w bagażniku całe zielone były :P

        Mam pytanie co do zachowanie się zamka w drzwiach kierowcy a mianowicie :

        Kiedy zamknę samochód z podłączonym aku i go odepnę to nie mogę otworzyć drzwi... dopiero po podłączeniu aku mogę otworzyć drzwi..

        Myślałem, że zamek mechanicznie jest uszkodzony jednak okazuje się, że nie ponieważ kiedy odepnę aku i zamknę samochód to zamyka się i otwiera :|

        Czy to jest normalne zjawisko ??

        Komentarz

        • Krzycho-63
          Rider
          • 2007
          • 628
          • Superb II (3T4)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez ulysse
          Kiedy zamknę samochód z podłączonym aku i go odepnę to nie mogę otworzyć drzwi... dopiero po podłączeniu aku mogę otworzyć drzwi..

          Myślałem, że zamek mechanicznie jest uszkodzony jednak okazuje się, że nie ponieważ kiedy odepnę aku i zamknę samochód to zamyka się i otwiera

          Czy to jest normalne zjawisko ??
          Zapewne działa funkcja :safe lock
          Skoda Superb II Ambition
          2.0 TDI CR 170 KM

          https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

          Komentarz

          • ulysse
            Rider
            • 2010
            • 496

            #6
            Z tego co wyczytałem nie da się jej na stałe wyłączyć.... I nie podoba mi się to.... :evil:
            Chyba zamontuję sobie awaryjne otwieranie maski ponieważ nie zawsze będzie miał jak się wczołgać pod samochód...

            Komentarz

            • brzozka855
              Classic
              • 2010
              • 26

              #7
              witam zaszedłes bardzo daleko dzięki za porade zaraz wezme się za to musze tam zajżeć

              Komentarz

              • ulysse
                Rider
                • 2010
                • 496

                #8
                brzozka855, sprawdź jeszcze kable w drzwiach.... http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=45485 tutaj masz zdjęcie jak one u mnie wyglądały...

                Komentarz

                • brzozka855
                  Classic
                  • 2010
                  • 26

                  #9
                  kable są oki a co to mikrostyk chciałbym się upewnić u mnie pobór 0,45A a po odłączeni tyłu 0,2 cos z tyłem rozbieram drugie drzwi

                  Komentarz

                  • ulysse
                    Rider
                    • 2010
                    • 496

                    #10
                    brzozka855, u mnie w tylnych drzwiach pomimo tego, że mikrostyk był sprawny to był pobór prądu... dopiero wymiana na nowy pomogła.

                    Wymieniłem styki w drzwiach :

                    - Kierowcy
                    - Pasażera
                    - Tył prawy

                    I teraz pobór prądu wynosi 0.00 A

                    Komentarz

                    • brzozka855
                      Classic
                      • 2010
                      • 26

                      #11
                      to zobacze z przodu ale mikrostyk to są te kostki z kablami tak bo nic innego tam nie widze

                      [ Dodano: Pon 07 Mar, 11 18:56 ]
                      a teraz mi jeszcze innaczej pokazuje 0,32A tył wypięty teraz ide do przednich od pasazera

                      Komentarz

                      • ulysse
                        Rider
                        • 2010
                        • 496

                        #12
                        tutaj masz opisaną operację wymiany mikrostyku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=121152#121152

                        i znajduje się on w zamku każdych drzwi.

                        Komentarz

                        • brzozka855
                          Classic
                          • 2010
                          • 26

                          #13
                          własnie wróciłem z garazu wypiołem wszystkie zamki i miałem pobór 0,21A po odłączeniu mechanizmu szyb el. spadł na 0,00 i nie wiem jutro będe walczył dalej

                          [ Dodano: Pon 07 Mar, 11 22:46 ]
                          mogłem cos przeoczyc jutro będe sprawdzał jeszcze raz dzięki jutro się odezwe

                          Komentarz

                          • el.dariusz
                            Classic
                            • 2007
                            • 15

                            #14
                            Witam
                            Rozbebeszyłem lewe przednie drzwi u siebie. Pobór prądu mam około 0.29A,
                            Po odpięciu kostki przy mechanizmie szyby mam pobór 0.02A.
                            Nie działa mi mikrostyk od lewych drzwi (nie swieci lampki nie buczy). Ale gdy mam podpięta kostke przy mechanizmie szyby i odpięty zamek pobór dalej jest ok. 0.29A.
                            Odpiałem głośnik, lusterka i pobór dalej 0.29A.
                            Czy wymiana mikrostyka cos mi wogóle da? Oczywiście po za świecącą lampką i brzęczykiem
                            Jakie mogą być jeszcze przyczyny poboru prądu w drzwiach?

                            Komentarz

                            • ulysse
                              Rider
                              • 2010
                              • 496

                              #15
                              Zamieszczone przez el.dariusz
                              Czy wymiana mikrostyka cos mi wogóle da? Oczywiście po za świecącą lampką i brzęczykiem
                              U mnie po wymianie mikrostykow dopiero zrobil się porządek z poborem prądu także na 99% uda się

                              Mikrostyk jak jest zepsuty zamyka obwód i jest pobór prądu

                              Komentarz

                              • el.dariusz
                                Classic
                                • 2007
                                • 15

                                #16
                                Wymieniłem mikrostyk, chyba nie potrzebnie, bo nic sie nie zmieniło, a do tego teraz nie bardzo go mam jak przymocować do zamka.
                                Ale przede wszystkim pobór pradu mam dalej 0.29-0.30
                                Odpiąłem wszystko co się da od sterownika przy szybie mechanizm szyby też i dalej 0.30, znalazłem jakiś inny sterownik szyby zamieniłem i ... dalej 0.30.
                                Więc zostają mi przetarte kable, ale nie wiem wogóle jak sie za cos takiego zabrać.
                                Aha, a czy są jakieś przekaźniki w skrzynce odpowidzialne za drzwi?

                                Komentarz

                                • kiki
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 359

                                  #17
                                  Podepnę się pod temat pomiaru poboru prądu.
                                  Zdejmuję klemę z aku (- minus) podłączam miernik jednym kolcem do klemy a drugim do aku. Miernik pokazuje ok 0.54A ale po 4-6 sekundach spada do 0,01A. Czy ten pomiar jest miarodajny? Bo już głupieje, bo tak sobie wnioskuje, że na początku pobór jest większy przy podłaczeniu miernika a potem sie stabilizuje na odpowiednim poziomie. Dobrze myślę?

                                  Komentarz

                                  • kazik79
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 88

                                    #18
                                    jak w ten sposób wpinasz amperomierz to powodujesz zamknięcie obwodu, więc występuje efekt stanu nieustalonego obwodu i szpilki w poborze prądu, jeżeli podłączony amperomierz po dłuższym czasie dalej pokazuje pobór około 10mA to jak dla mnie jest wszystko ok.

                                    Komentarz

                                    • Silut
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 154
                                      • Superb II combi (3T5)

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kiki
                                      Podepnę się pod temat pomiaru poboru prądu.
                                      Zdejmuję klemę z aku (- minus) podłączam miernik jednym kolcem do klemy a drugim do aku. Miernik pokazuje ok 0.54A ale po 4-6 sekundach spada do 0,01A. Czy ten pomiar jest miarodajny? Bo już głupieje, bo tak sobie wnioskuje, że na początku pobór jest większy przy podłaczeniu miernika a potem sie stabilizuje na odpowiednim poziomie. Dobrze myślę?
                                      To dobry pobór prądu Ja mam 10mA bez tylnej klapy w której mam coś nie tak ale prąd z tylną klapą wzrasta do 38mA wiec narazie się za to nie biorę bo zimno a prąd na postoju może wynosić do 40mA z tego co szukałem po internecie. Tak więc nie masz się czym martwić. Prąd spada wg mnie z 500mA do 10mA przez uaktywnianie pakiety komfortu który się włącza za każdym razem gdy zamykasz obwód miernikiem i po czasie u mnie to było 10 sek przy otwartych zamkach i 30 przy zamkniętych.

                                      Komentarz

                                      • kiki
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 359

                                        #20
                                        kazik79, Silut, dziekuje Panowie za pomoc . Czyli u mnie po prostu 3 miesieczny aku padł ...

                                        Komentarz

                                        • Polon
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 315

                                          #21
                                          Zamieszczone przez kiki
                                          kazik79, Silut, dziekuje Panowie za pomoc . Czyli u mnie po prostu 3 miesieczny aku padł ...
                                          Niekoniecznie. Jest mroźno, a to warunki pracy dla akumulatora wyjątkowo niekorzystne. Trzeba akumulator wyjąć z auta i porządnie naładować w ciepłym miejscu.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          Pracuję...